AINA ILMAINEN PALAUTUS JA ILMAINEN TOIMITUS YLI 50€ TILAUKSIIN

Tilaus -ja toimitusehdot

1. Tilaaminen ja sopimuksen tekeminen

1.1. Tilaaminen tapahtuu tekemällä tilaus itsenäisesti verkkokaupasta, puhelimitse tai sähköpostilla.
1.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.
1.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset, toimitusajat ja ymmärtäneen kuvien ja tuotetietojen sisällön kuten, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa jonkinverran verkkosivuilla näkyvästä väristä.
1.4. Boho Home on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Boho Home on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

2. Hinnat

2.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa, kun ne ovat julkaistu Boho Home- sivustolla.
2.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.
2.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen erillinen hinta näkyy jokaisen verkkokaupasta ostettavan tuotteen yhteydessä. Kuljetusmaksu määritellään verkkokaupan kassalla tuotteiden kokonaismäärän ja toimitustavan perusteella..
2.4. Tuotteiden hinnat saattavat olla muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ja muiden hinnoitteluun liittyvien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

3. Toimitus

3.1. Boho Home on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Boho Home ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin se ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.
3.2. Boho Home on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.
3.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti Posti. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen toimitusta yleensä yhteyttä asiakkaaseen. Lähetys toimitetaan asunnon ovelle saakka vain, mikäli tuotteelle on ostettu palvelu ”kuljetus asunnon ovelle”. Pihalle toimituksessa kuljetusyhtiö jättää lähetyksen jakeluauton välittömään läheisyyteen.
3.4. Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.
3.5. Kuluttajakaupan mukaisesti Boho Home on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.
3.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Boho Home ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.
3.7. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 5.1. -5.6. mukaisesti.
3.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Boho Home asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.
3.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Boho Home asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.

4. Henkilötiedot

4.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Boho Home asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on vain Boho Home asiakaspalvelukäytössä.
4.2. Boho Home ei luovuta asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Boho Home poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

5. Palautusoikeus

5.1. Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet.

5.2. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.

5.3. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

6. Tuotteen vaihto ja palautus

  • Tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita ovat esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet sekä hygianiatuotteet.
  • Tuote pitää olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.

Mikäli haluat palauttaa postipakettina palautettavan tuotteen

  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena ja alkuperäispakkauksessa.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystietosi sekä tilausnumero.
  3. Vie pakkaus postiin ja ilmoita sopimusnumero. Posti tulostaa pakkaukseen osoitekortin missä on myös oikea palautusosoite automaattisesti mukana.

Mikäli haluat palauttaa rahtina palautettavan tuotteen tai sopia noudosta

  • Ennen tavaran palauttamista ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen palauttamiseen.

Rahan palautus

  • Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen Klarnalle.
  • Rahat palautetaan viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme.
  • Palautamme tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun *. 
    (Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta. * = Toimituskulua ei palauteta rahtitoimitusten sisäänkannon lisäpalvelun osalta.)

Postin toimipisteeseen asiakaspalautuksena palautettavien tuotteiden palauttaminen

  • Asiakaspalautus paketin enimmäismitat 300 x 120 x 60 cm, max 35 kg -  palautuskulu 7,90 € joka vähennetään palautettujen tuotteiden yhteishinnasta.

Postin rahtitoimituksena palautettavien tuotteiden palauttaminen

  • Palautuskulu kun tuote noudetaan pihalta 49 €
  • Palautuskulu kun tuote noudetaan asunnosta sisältä 89 €
  • Asiakaspalvelu tilaa Postilta noudon ja he sopivat asiakkaan kanssa tarkemmasta noudon ajankohdasta.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja sen alkuperäisestä toimituskulusta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainituilla arvonalentumisella ja palautuskuluilla. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

7. Takuu

7.1 Asiakkaan tulee säilyttää Boho Home lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.
7.2 Boho Home antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.
7.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

8. Reklamaatiot

  • Boho Home vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi Boho Home asiakaspalveluun mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
  • Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Boho Home vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä Boho Home asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Boho Home neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
  • Boho Home ei vastaa
    1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
    2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
    3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.
    4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

9. Muut ehdot ja vastuut

9.1. Boho Home ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Boho Home ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.
9.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.